Politica de Retur Rezumat
Poți să te razgândești si dacă nu ești multumim 100% de produs îl poți returna in 14 zile doar dacă produsul marca POLTI este achiziționat din site -ul www.polti.ro.
Politica noastră de retur nu afectează în niciun fel drepturile legale de retragere în 14 zile pentru comerț la distanță.
Cumparatorul (Persoana Fizică) are dreptul sa se retragă din Contract, respectiv să returneze un bun, în termen de 14 zile calendaristice, fără invocarea niciunui motiv.
Plata transportului produselor returnate este în sarcina Cumparatorului.
Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, pete, socuri, etc.. fără ca acestea să fie aduse la conformitate.
NOTĂ: " În conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui să le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin.
Produsele electrocasnice se probează numai prin pornirea și oprirea acestora, NU prin folosirea acestora în scopul în care au fost produse (ex: curățenie generală, utilizare excesivă, călcat excesiv, utilizarea substanțelor nepermise ). Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, consumatorul trebuie să mânuiască și să inspecteze bunurile cu grija necesară.
Daca produsul receptionat prezinta un defect estetic, este nefuncțional sau prezintă vicii evidente de fabricație, este necesar ca acestea să fie semnalate în scris, în max. 48 de ore de la recepția produsului, la adresa electronica suport@polti.ro, împreună cu 2 poze reprezentative, care să ilustreze defectul.
Chiar dacă dorești să returnezi ne-am gândit la un proces simplu de retur:
Vă rugăm să urmați pașii de mai jos:
1.Va rugam sa ne informati asupra returului completând Formular Retur
2.După completarea formularului, asteptati pe email confirmarea de inregistrare a solicitarii dupa care vă rugăm să ambalați produsul corespunzator (așa cum l-ati primit) și să-l expediați (exclusiv prin curierat) la adresa noastră din București, Strada Murgeni, nr 59, sector 3, 030397 pentru recepție.
3.Returul se face cu etichetele inițiale intacte, certificatul de garanție în original (dacă a fost emis de producător/ distribuitor) și toate documentele cu care a fost livrat produsul.
4.Dacă produsele de returnat au fost însoțite de eventuale cadouri, trebuie returnate și acestea.
5.Dacă produsul/produsele au fost achiziționate intr-o campanie specială sau sub formă de "pachet" ex: produsul A + produsul B trebuie returnate împreună.
6.După ce recepționăm produsul/e sunt evaluate si dacă necesită inlocuirea unor accesorii sau piese ( ex: vase colectoare, filtre, perii sau lavete) se vor calcula și se vor scădea din contravaloarea platită pentru ca produsul sa fie readus la starea inițială la care a fost recepționat.
7. Din motive obiective ce tin de sanatate, accesoriile sau consumabilele utilizate ( lavete, huse, filtre) nu se vor accepta la retur.
Returnarea produselor se poate face prin orice firma de curierat preferata de client respectand pasii mai sus mentionati. Coletele nu se pot expedia prin Posta Romana. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator. Returnarea se va face in termen de 14 zile calendaristice de la solicitarea de retragere / renuntare / returnare. Se recomanda returnarea produselor cu optiunea verificare colet.
Conform Ordonantei de Urgenta Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative:
Inainte de expirarea perioadei de retragere, Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014, in termen de 14 zile incepand de la ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.
Politica de renuntare la cumparare si returnare a produselor in termen de 14 zile calendaristice se aplica numai persoanelor fizice si numai in cazul produselor livrate prin curier.
În conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin.
Produsele electrocasnice se probează numai prin pornirea și oprirea acestora, NU prin folosirea acestora în scopul în care au fost produse (ex: curățenie generală, utilizare excesivă, călcat excesiv). Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, consumatorul trebuie să mânuiască și să inspecteze bunurile cu grija necesară.
NOTĂ: Sunteți responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării bunurilor.
Manipulările acceptate pentru determinarea naturii, calității și funcționării bunurilor sunt:
- dezambalarea fără distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale, urmand instructiunile pentru despachetare (acolo unde producatorul indica modul de manipulare), fara deteriorarea ambalajului, produsului sau accesoriilor;
- inspectarea vizuală, tactilă și olfactivă (atunci când nu se încalcă prevederile de mai jos) a produselor;
- în cazul produselor care nu necesită montarea de accesorii consumabile sau racordarea la alte utilități decât energia electrică, se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora;
- în cazul produselor care necesită montarea de accesorii consumabile (de ex.: filtre, lavete, accesorii, perii, periuțe, spatule, perie aspirare), se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora și nu se permite montarea accesoriilor consumabile.
Daca un consumator își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a bunurilor, consumatorul răspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.
Acţiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii produsului returnat sau pierderea dreptului de retragere:
- folosirea aparatelor electrocasnice în orice alt mod decât testarea prin pornirea/oprirea aparatului;
- ruperea sigiliilor și a etichetelor;
- ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte integrantă din produs);
- zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea produselor cu substanțe externe;
- desigilarea accesoriilor consumabile (de ex. lavete, periuțe, duze aspirare, spatule curățare)
Accesoriile (manuale de utilizare, CD-uri, cabluri.lavete, perii, spatule) aflate în cutia produsului precum și ambalajul original al acestuia fac parte integrantă din produs. Ca urmare atunci când returnați un produs aveți obligația de a-l returna cu ambalajul original nedeteriorat, protejat prin înfoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat în cutie din carton (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi etc.) și împreună cu toate accesoriile acestuia.
În cazul în care bunul returnat prezintă ambalaj original deteriorat sau incomplet, urme de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri electrice, accesorii lipsă, certificate de garanție lipsă, consumatorul este responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii bunurilor. Înainte de a returna produsul, vă rugăm să protejați ambalajul original cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau cu o cutie din carton. Nu tăiați ambalajul original și nu lipiți etichete sau scotch pe acesta.
Valoarea produselor folosite, cu urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta retur numai dupa aducerea lor la conformitate, implicand costurile de igienizare, cosmetizare,reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Recondiționat / Refurbished. Valorea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.
Valoarea produselor cu ambalajul original deteriorat (carton șifonat și/sau rupt și/sau tăiat și/sau găurit și/sau ud și/sau cu urme de etichete, bandă adezivă, pix, marker etc.) se diminuează cu valoarea aducerii la conformitate.
Valoarea produselor cu ambalajul original lipsă sau incomplet (de exemplu: suporți de siguranță, elemente de protecție din carton sau polistiren etc.) se diminuează conform valoarii aducerii la conformitate.
Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea proceduri de returnare supusa unor taxe readucere a produselor la starea in care au fost livrate.
Diminuarea se aplica intre 10%-90% din valoarea initiala a produsului.
Taxa de diminuare va fi comunicata catre client la receptionarea produselor modificate.
- daca produsele returnate au fost insotite de eventuale bonusuri/cadouri, trebuie returnate si acestea. In caz contrar, valoarea acestora se diminueaza din valorea returului.
- daca s-au achizitionat mai multe produse de acelasi fel si se doreste returul pe toate, va rog sa va asigurati ca doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se accepta doar daca sunt sigilate.
Excepții drept retragere
Consumatorul nu îşi poate exercita dreptul de retragere pentru furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator: produse pentru dezinfectat, produse, accesorii si consumabile igienizante sau produse accesorii și solutii lichide contra ploșnițelor, produse electrocasnice care au intrat in contact cu suprafețe contaminate cu bacterii, germeni, virusuri, sau ploșnițe.
Următoarele categorii de dispozitive și accesorii NU se pot RETURNA, din motive de protecţie a sănătăţii și din motive de igienă (Conform cu OUG34/2014, art.16, Lit. e si în conformitate cu STANDARDUL EUROPEAN AFNOR NF T72-110 pentru procesele de dezisecție și dezinfecție a suprafețelor cu abur, cu sau fără contact
> Dispozitive +furtune sau accesorii pentru dezinsectie cu abur
> Dispozitive contra ploșnițelor ( Polti Cimex Eradicator, Sani System Business, Sani System Gun, CImex Plus, Vaporetto Pro 95 si Pro 100 sunt Dispozitive de Dezinfecție cu Abur (DDV) conform standardului European AFNOR NF T72-110 )
> Igienizanți
> Soluții dezinfectat
> Accesorii și consumabile igienizat & dezinfectat
Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.
Extras lege:
„Sunt exceptate de la dreptul de retragere prevazut la art. 9-15 in ceea ce priveste contractele la distanta si contractele in
afara spatiilor comerciale urmatoarele: (…) e) furnizarea de produse sigilate care nu pot fi
returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator;”
Motive de protectie a sanatatii:
Infestarea cu plosnite constituie, in mod incontestabil, o serioasa cauza ce poate conduce la afectarea grava a
sanatatii si igienei, in special in ceea ce priveste riscurile asociate. Mai mult, plosnitele sunt un vector
competent pentru transmiterea de boli, fiind purtatoare de virusuri si bacterii, precum hepatita B
(HBV), HIV ori Bartonella quintana.
Date returnare
Returnarea se va face conform datelor de mai jos :
POLTI ONLINE SRL | Departament Retur
Adresa: Strada Murgeni nr. 59, Parter, sector 3, 030397, București
Telefon:
E-mail: suport@polti.ro
Program de lucru | Departament Retur : Luni - Vineri 12:00 - 17:00
* Returnarea se poate face la sediul nostru exclusiv prin curierat (orice firma agreata de catre client )
*Magazinul POLTI ONLINE SRL functioneaza atat pentru vanzari cat si pentru retur exclusiv in regim de magazin online
Expeditorul raspunde cu privire la corectitudinea datelor inscrise pe documentul de transport (AWB) cat si de ambalarea corecta si etichetarea coletelor.
Coletele trimise de catre expeditor trebuie sa fie ambalate intr-un mod care sa protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toata durata transportului (se recomanda folosirea elementelor de siguranta, ex: poliester, carton, folie bule de aer, etc. ). De asemenea, se recomanda ambalarea coletului astfel incat sa corespunda greutatii, formei si naturii continutului, cat si modului si duratei transportului. Ambalajul trebuie sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive, putând fi, dupa caz, din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren.
Termenul de analizare al unei solicitari de retragere din contract poate varia intre 5 - 10 zile de la receptia produsului dar nu va depasi termenul legal de rambursare contravalorii in conformitate cu legislatia in vigoare.
Returnarile prin curierat rapid nu se vor face cu ramburs. Returnarea sumelor de bani achitate se va realiza ulterior doar prin transfer bancar.
*In vederea evitarii refuzului coletelor deteriorate si pentru verificarea integritatii produselor si accesoriilor, recomandam ca returul sa se faca cu posibilitatea verificarii coletului la receptie.
*In situatia in care coletul prezinta suspiciunea deteriorarii si nu poate fi verificat in prezenta agentului de curierat (in lipsa optiunii de verificare colet) avesta va fi returnat, urmand a fi recuperat de la domiciliul clientului pe costul operatorului, ulterior va fi incheiat procesul de constatare in prezenta agentului de livrare.*Pentru a solicita eventualele despagubiri de la firma de curierat puteti verificati integritatea produsului returnat in prezenta agentului de curierat si va recomandam sa solicitati incheierea unui proces verbal de constatare.
Conform O.U.G. Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative , "Inainte de expirarea perioadei de retragere, Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 , in termen de 14 zile calendaristice incepand cu ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator." Returnarea se va face in termen de 14 zile calendaristice de la solicitarea de retragere / renuntare / returnare.
Confom Lege 449 /2003, art 2 Lit a) :
*Consumator - orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care, în cadrul contractelor care intră sub incidenţa prezentei legi, acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale;